Administratīvais departaments ir patstāvīga Valsts valodas centra struktūrvienība, kas savu funkciju ietvaros veic iestādes administratīvo lietu (personāla, lietvedības, arhīva, grāmatvedības, informācijas sistēmu vadības, komunikācijas, stratēģiskās vadības, juridiskie jautājumi) organizāciju, piedalās dažādu iestādes kompetencē esošu dokumentu sagatavošanā un noformēšanā.
Administratīvā departamenta galvenie uzdevumi:
- organizēt valsts budžeta plānošanas, sagatavošanas, izpildes un uzraudzības procesu;
- nodrošināt administrēto valsts budžeta programmu izpildi;
- veikt grāmatvedības uzskaiti;
- nodrošināt saimniecisko darbību;
- nodrošināt nodarbināto personāla vadību un mācības;
- nodrošināt lietvedību;
- veidot arhīvu;
- uzturēt un attīstīt datorsistēmas;
- nodrošināt tīmekļvietnes administrēšanu, aktualizāciju, saturisko uzturēšanu un pilnveidošanu;
- organizēt iekšējās un ārējās komunikācijas pasākumus;
- nodrošināt darbības stratēģijas izstrādi un atjaunināšanu;
- nodrošināt ikgadējā darba plāna projekta izstrādi un tajā iekļauto uzdevumu izpildes kontroli;
- sagatavot gada publiskā pārskata projektu;
- sekmēt un attīstīt tiesiskuma un labas pārvaldības principu ievērošanu;
- nodrošināt ar iestādes darbību saistīto juridisko dokumentu (piemēram, līgumi, iekšējie normatīvie akti u.c.) sagatavošanu, izskatīšanu un vizēšanu, kā arī atbilstoši normatīvajiem aktiem nodrošina publisko iepirkumu procedūru veikšanu;
- nodrošināt darba drošības un aizsardzības sistēmas organizēšanu un uzturēšanu centrā.