Iesniegumu var iesniegt šādos veidos:

  1. Elektroniski:

  • nosūtot iesniegumu uz iestādes oficiālo elektronisko adresi jeb e-adresi;
  • nosūtot e-pastā iesniegumu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu;

Ja nepieciešams iesniegt personas datus vai citu aizsargājamu informāciju, aicinām izmantot e-adresi, kas nodrošina drošu saziņu (e-pasta nešifrētās sarakstes to nenodrošina).

  1. Pa pastu:

  • nosūtot iesniegumu pa pastu (Raiņa bulvāris 15, Rīga, LV-1050).
  1. Klātienē:

  • Iesniegumu var iesniegt klātienē (Raiņa bulvārī 15, Rīgā) ievērojot iestādes darba laiku –

darba dienās* no plkst. 8.15 līdz 17.00.

*piektdienās apmeklētāji klātienē netiek pieņemti


Kas jānorāda iesniegumā?

Lai iesniegums tiktu izskatīts, tam jāatbilst likuma prasībām. Iesniegumā jānorāda:

  1. Adresāts: iestādes nosaukums, kam iesniegums adresēts, adrese, ja nepieciešams –  amatpersonas vārds, uzvārds un ieņemamais amats;
  2. Informācija par iesniedzēju:
    • fiziskām personām: vārds un uzvārds, kā arī adrese un, ja nepieciešams, citas ziņas, kas palīdz sazināties ar iesniedzēju;
    • juridiskām personām: nosaukums, juridiskā adrese un kontaktinformācija;
  3. Iesnieguma būtība: skaidri aprakstīt jautājumu, problēmu vai lūgumu. Ja tā ir sūdzība par iespējamu Valsts valodas likuma normu pārkāpumu, miniet notikuma apstākļus (Kas? Kur? Kad?), pievienojiet attēlus, dokumentus vai citu informāciju, kas apstiprina iesniegumā minētos apstākļus (ja tādi ir).
  4. Paraksts:
    • elektroniski parakstot – drošs elektroniskais paraksts;
    • papīra formā – ar roku parakstīts iesniegums;
  5. Pievienotie dokumenti (ja nepieciešams): piemēram, dokumentu kopijas, kas pamato iesnieguma saturu.
  6. Iesnieguma datums.

Iesnieguma izskatīšanas kārtība un termiņi

    • iesniegumu izskata Iesnieguma likumā un Informācijas atklātības likumā noteiktos izskatīšanas termiņos (ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas, ja likumā nav noteikts citādi);

Atbildi sniedz iesniegumā norādītajā veidā (pa pastu vai elektroniski) vai pēc savas izvēles, ja iesniedzējs atbildes sniegšanas veidu nav norādījis.


Iesniegumu var atstāt bez izskatīšanas, ja:

1. iesniegumā nav norādīts iesniedzējs (fiziskai personai - vārds, uzvārds, adrese, juridiskai personai – nosaukums un juridiskā adrese);

2. iesniegums nav parakstīts, izņemot gadījumus, kad iesniegums nosūtīts, izmantojot oficiālo elektronisko adresi jeb e-adresi;

3. tā saturs ir klaji aizskarošs un izaicinošs;

4. iesnieguma teksts objektīvi nav salasāms vai saprotams;

5. atbilde uz iesniegumu dota iepriekš, un tā saturs attiecībā uz iepriekšējā iesniegumā norādītajiem tiesiskajiem vai faktiskajiem apstākļiem pēc būtības nav mainījies.

Centrs var nesniegt atbildi, ja privātpersona iesniegumā norādījusi, ka uz tās iesniegumu nav nepieciešams atbildēt.


Zvanot uz tālruni +371 67331814 jūs varat:

1 – konsultēties par Valsts valodas likumu vai iesnieg sūdzību;

2 – konsultēties par terminoloģiju vai Valsts valodas centra tulkojumiem;

3 – uzdot citus jautājumus.

 

  • Ērtākai un ātrākai saziņai ar Valsts valodas centru iesakām izmantot elektroniskos saziņas līdzekļus.